EN

IKOP véleményezés az NFÜ honlapján

Az IKOP programból teljesen kimaradt a magyar dunai kikötők fejlesztése.
Sőt azt deklarálja, hogy csak figyelembe veszi, de a tervezett fejlesztés nem terjed ki az intermodális logisztikai központok (kikötők) beruházásaira.


Kapcsolódó dokumentumok

Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (pdf, 2 096 kB, feltöltve: 2013. 10. 17.)

• 2013. október 24. 14:51

Capt. Szalma Béla

Nemzetközi (TEN-T) vasúti és vízi elérhetőség javítása c. prioritással kapcsolatos észrevétel

Az IKOP programból teljesen kimaradt a magyar dunai kikötők fejlesztése.

Sőt azt deklarálja, hogy csak figyelembe veszi, de a tervezett fejlesztés nem terjed ki az intermodális logisztikai központok (kikötők) beruházásaira.

Az Európai Bizottság javítani akarja a belvízi szektor gazdasági és környezeti teljesítményét.

Az EB Fehér Könyvében kulcskérdés a multimodalitás, a közlekedés hatékonyabb, túlzsúfoltságot és környezetterhelést csökkentő megvalósítása.

A Széchenyi terv szerint a mai 2-4%-os részesedésről 2030-ra 10%-ot kell elérnie a belvízi ágazatnak.

A készülő NKS szerint ki kell használni a folyami fuvarozás előnyeit az intermodalitás bővítésével.

A Magyar és EU stratégiákkal összhangban kell fejleszteni a magyar közforgalmi kikötőket.

Nem elég a belvízi utak karbantartása és a folyami információs szolgáltatások fejlesztése.

A trimodális magyar dunai kikötők infrastruktúrájának támogatása nélkül nem érjük el a közös célokat.

 

 

2013. október 24. Capt. Szalma Béla

Magyar Dunai Kikötők Szövetsége Elnök